Garaż

Obecnie przy każdym domu budowane są garaże. Są duże, ciepłe, a jedynym problemem właściciela jest dobranie bramy garażowej. Najczęściej wybiera się bramy rozwieralne, jedno - lub częstsze dwuskrzydłowe. Składają się z ościeżnicy i skrzydeł umocowanych na zawiasach. Wykonywane są najczęściej z drewna sosnowego, dębowego lub świerkowego, a otwierane i zamykane są ręcznie. Niestety, zimą nie jest łatwo z nich korzystać, bo trzeba uprzątać śnieg spod garażu. Ich zaletą jest jednak niski koszt,  prosta konstrukcja i łatwość montażu.

Doskonałym pomysłem są bramy uchylne wstawiane do garaży na jeden samochód o szerokości do 3 m. Są łatwe w obsłudze i bezpieczne dla użytkowników. Ciężar bramy jest zrównoważony sprężynami, więc schowanie jej pod sufitem nie wymaga dużej siły. Natomiast precyzyjne prowadzenie w szynach i kilkustopniowe zawieszenie oznacza ciche otwieranie.

W garażach segmentowych stosuje się najczęściej bramy segmentowe, które podczas otwierania nie wysuwają się przed budynek i nie utrudniają manewrowania na podjazdach łukowych. Segmenty bramy przemieszczają się wzdłuż prowadnic i chowają wewnątrz garażu - pod sufitem lub wzdłuż ściany. Są też bramy rolowane. Bramy rolowane wyposażone są w napęd wyłącznie elektryczny. Może być z nim zintegrowany odbiornik radiowy.

Napęd uruchamiany jest za pomocą jednego lub kilku przycisków na skrzynce sterowniczej. To najwygodniejszy sposób na bramę garażową, ale równocześnie najdroższy.